Ergonomia pracownika adm-biur

Bezpieczeństwo i higiena pracy : identyfikacja i pomiary czynników środowiska pracy, środki ochrony zbiorowej i indywidualnej, zasady postępowania itp.

Moderatorzy: Renti, ewania, Andrzej J.S

Awatar użytkownika
JędrekSPR
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 8738
Rejestracja: 15 października 2011, 17:11
Lokalizacja: śląskie/łódzkie

Re: Ergonomia pracownika adm-biur

Post autor: JędrekSPR » 1 lutego 2017, 12:52

wojtek.d pisze:Piłka też może być siedziskiem
Może, ale nie w pracy.
W rozp. wskazane siedzisko z pięcioma kółkami, a nie z pięcioma ,,półkółkami" i regulacją wysokości przez upuszczenie powietrza... :P

Awatar użytkownika
wojtek.d
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 8404
Rejestracja: 15 marca 2013, 09:34

Re: Ergonomia pracownika adm-biur

Post autor: wojtek.d » 1 lutego 2017, 13:48

Przecież masz w załączniku, który dodałem 5 kółek, a z
JędrekSPR pisze:regulacją wysokości przez upuszczenie powietrza...
to już na pewno nie ma problemu. Gorzej z podnoszeniem, bo musisz użyć pompki :lol:
Jak nie ma w firmie wypadków, to znaczy, że pracownicy nie pracują

Awatar użytkownika
JędrekSPR
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 8738
Rejestracja: 15 października 2011, 17:11
Lokalizacja: śląskie/łódzkie

Re: Ergonomia pracownika adm-biur

Post autor: JędrekSPR » 1 lutego 2017, 14:52

wojtek.d pisze:Przecież masz w załączniku, który dodałem 5 kółek
Sorki. Tak się wcisnęły w wykładzinę, że wygląda inaczej, aleeeeeeeeeeeeeeee ona wykładzina taka miękka, że się siedząca w razie upadku nie portubuje. Ppoż inna sprawa :lol:

Awatar użytkownika
wojtek.d
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 8404
Rejestracja: 15 marca 2013, 09:34

Re: Ergonomia pracownika adm-biur

Post autor: wojtek.d » 1 lutego 2017, 14:58

JędrekSPR pisze: aleeeeeeeeeeeeeeee ona wykładzina taka miękka, że się siedząca w razie upadku nie portubuje.
:lol: :lol: :lol:
To było zdjęcie z neta...
Jak nie ma w firmie wypadków, to znaczy, że pracownicy nie pracują

Awatar użytkownika
wal221
3125...6249 postów
3125...6249 postów
Posty: 3309
Rejestracja: 13 czerwca 2008, 17:00
Lokalizacja: dziki zachód
Kontakt:

Re: Ergonomia pracownika adm-biur

Post autor: wal221 » 1 lutego 2017, 17:59

wojtek.d pisze:siedzisko jest w formie piłki :wink: Piłka też może być siedziskiem :lol:
A gdzie regulacja wysokości siedziska to jest piłki?
Nie widzę zaworka do spuszczania powietrza coby wysokość regulować.
Chyba, że jest z drugiej strony.
"tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej" Albert Einstein

julijka2
625...1249 postów
625...1249 postów
Posty: 722
Rejestracja: 2 sierpnia 2016, 14:02

Re: Ergonomia pracownika adm-biur

Post autor: julijka2 » 1 lutego 2017, 19:27

a podparcia pod łokieć?
a regulacja oparcia?
a regulacja wysokości?
.... :mrgreen:
no godzinami można by wymieniać

Awatar użytkownika
wojtek.d
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 8404
Rejestracja: 15 marca 2013, 09:34

Re: Ergonomia pracownika adm-biur

Post autor: wojtek.d » 2 lutego 2017, 07:35

wal221 pisze: Nie widzę zaworka do spuszczania powietrza coby wysokość regulować.
Te piłki mają, bo mam taką w domu - kupiłem żonie jak była w pierwszej ciąży. Zapakowana do małego kartonika, a jak wyciągniesz i nadmuchasz, to ma średnicę 1,20. Nie mam pojęcia, jaka ta na zdjęciu jest, bo średnice zaczynają się chyba od 60.
julijka2 pisze:a podparcia pod łokieć?
a regulacja oparcia?
a regulacja wysokości?
.... :mrgreen:
no godzinami można by wymieniać
A no widzisz - jednak mogę coś zaprojektować, by to ulepszyć :wink:
Jak nie ma w firmie wypadków, to znaczy, że pracownicy nie pracują

julijka2
625...1249 postów
625...1249 postów
Posty: 722
Rejestracja: 2 sierpnia 2016, 14:02

Re: Ergonomia pracownika adm-biur

Post autor: julijka2 » 2 sierpnia 2017, 13:39

Wracam, bo nie bardzo wiem co powiedzieć osobie, która przyszła do mnie z problemem.

Pracownica (w myśl KP): 180 cm wzrostu i ok 110 kg wagi.
Popsuło jej się krzesło - gwint przy oparciu się ułamał. Chciałaby nowe, ale bardziej wytrzymałe krzesło.
Szef mówi, że lepszego niż to co mamy nie da. Ona twierdzi, że jej to bez różnicy, czy popsuje jej się jedno czy kolejne - a widać, że to "wina" wagi, a nie złego użytkowania.
i teraz wg mnie powinna dostać lepsze.

Da się coś z tym zrobić?
Jak uargumentować u szefa kwestię, że pani jest wymiarów niestandardowych i potrzebuje lepszego sprzętu.

Awatar użytkownika
uleczka
2500...3124 posty
2500...3124 posty
Posty: 2557
Rejestracja: 8 września 2008, 19:02
Lokalizacja: polska

Re: Ergonomia pracownika adm-biur

Post autor: uleczka » 2 sierpnia 2017, 14:46

julijka2 pisze:Szef mówi, że lepszego niż to co mamy nie da.
Jak ma kasę, to niech kupuje co miesiąc. Nie wiem w czym problem. Albo ..... przyspawać :mrgreen:

listopadowy
625...1249 postów
625...1249 postów
Posty: 985
Rejestracja: 16 listopada 2015, 09:34

Re: Ergonomia pracownika adm-biur

Post autor: listopadowy » 2 sierpnia 2017, 14:58

julijka2 pisze: Popsuło jej się krzesło - gwint przy oparciu się ułamał. Chciałaby nowe, ale bardziej wytrzymałe krzesło.
.
czy takie krzesła nie muszą mieć CE? a nawet jeśli nie to ma jakieś "papiery" z określoną max. nośnością i gwarancją. jeśli się łamie za często to trzeba reklamować.

Andrzej J.S
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 7679
Rejestracja: 8 maja 2008, 20:20

Re: Ergonomia pracownika adm-biur

Post autor: Andrzej J.S » 2 sierpnia 2017, 17:04

julijka2 pisze:Popsuło jej się krzesło - gwint przy oparciu się ułamał.
Sprawa prosta - wystarczy naprawić.
Jeśli trzon krzesła, kółka i siedzisko oraz podłokietniki są dobre, to wystarczy ustawić oparcie w odpowiedniej pozycji i na stałe przyspawać :wink:

Awatar użytkownika
uleczka
2500...3124 posty
2500...3124 posty
Posty: 2557
Rejestracja: 8 września 2008, 19:02
Lokalizacja: polska

Re: Ergonomia pracownika adm-biur

Post autor: uleczka » 2 sierpnia 2017, 20:40

Andrzej J.S pisze:to wystarczy ustawić oparcie w odpowiedniej pozycji i na stałe przyspawać
Andrzej, ja żartowałam z tym spawaniem, a Ty? :idea: :?:

Awatar użytkownika
wal221
3125...6249 postów
3125...6249 postów
Posty: 3309
Rejestracja: 13 czerwca 2008, 17:00
Lokalizacja: dziki zachód
Kontakt:

Re: Ergonomia pracownika adm-biur

Post autor: wal221 » 2 sierpnia 2017, 21:03

listopadowy pisze:czy takie krzesła nie muszą mieć CE? a nawet jeśli nie to ma jakieś "papiery" z określoną max. nośnością i gwarancją. jeśli się łamie za często to trzeba reklamować.
albo użytkownikowi obniżyć masę :P :P
"tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej" Albert Einstein

Andrzej J.S
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 7679
Rejestracja: 8 maja 2008, 20:20

Re: Ergonomia pracownika adm-biur

Post autor: Andrzej J.S » 2 sierpnia 2017, 21:05

uleczka pisze:
Andrzej J.S pisze:to wystarczy ustawić oparcie w odpowiedniej pozycji i na stałe przyspawać
Andrzej, ja żartowałam z tym spawaniem, a Ty? :idea: :?:
A, że ja żartuję to nie widzisz - przecież puszczam oczko, którego Ty już nie skopiowałaś do cytatu :idea: :wink:

julijka2
625...1249 postów
625...1249 postów
Posty: 722
Rejestracja: 2 sierpnia 2016, 14:02

Re: Ergonomia pracownika adm-biur

Post autor: julijka2 » 3 sierpnia 2017, 06:34

z tym spawaniem nie głupi pomysł, ale takie rzeczy to w domu, na własny rachunek
tutaj nawet nie chce myśleć co to by było

może i te krzesła maja gwarancję, ale nie sądzę, żeby panom z administracji chciało się w to bawić
a ja zaczną narzekać ile z tym pracy i kłopotu ... :|


ona chce z domu przynieść sobie jakieś krzesło :/

tak źle, tak nie dobrze

ODPOWIEDZ