Drogi komunikacji w małym warsztacie wulkanizacyjnym

Bezpieczeństwo i higiena pracy : identyfikacja i pomiary czynników środowiska pracy, środki ochrony zbiorowej i indywidualnej, zasady postępowania itp.

Moderatorzy: Renti, ewania, Andrzej J.S

ODPOWIEDZ
hektor771
125...249 postów
125...249 postów
Posty: 211
Rejestracja: 31 grudnia 2014, 07:44

Drogi komunikacji w małym warsztacie wulkanizacyjnym

Post autor: hektor771 » 13 kwietnia 2019, 11:21

Rozporzadzenie dot ogólnych przepisów bhp mówi ze drogi komunikacyjne muszą być odpowiedniej szerokości do iliści pracowników itd.
PN określa szerokość dróg komunikacji.
Jak wytyczyc drogi w małym warsztacie wulkanizacyjny w którym poza pracodawca pracuje jeden człowiek. Czy połączyć pomieszczania drogami i wytyczyc pola wokół maszyn ? Czy wydzielić pole na którym stoją auta ?
Jaka szerokosc będzie ok ? Pracownik porusza się tylko z kołem do maszyn nie prowadzi żadnego wózka.
Kolor żółty czy niebieski ( widoczny)? Wytyczyl bym szerokość 80 -90cm .

Awatar użytkownika
ewania
Moderator
Posty: 22967
Rejestracja: 19 lutego 2005, 20:33
Lokalizacja: Leszno

Re: Drogi komunikacji w małym warsztacie wulkanizacyjnym

Post autor: ewania » 14 kwietnia 2019, 21:47

Moim zdaniem - w warsztacie (w pomieszczeniu warsztatu) nie możemy mówić o "drogach" komunikacyjnych (jeśli nie są to drogi, które jednocześnie są drogami transportowymi dla jakichś środków transportu, przewożących towary/materiały). Jeśli służą one tylko dla ruchu pieszego, to są to przejścia/dojścia.
"Jeżeli nie wiesz człowieku jak postąpić - na wszelki wypadek postąp uczciwie."
(Antoni Słonimski)

Awatar użytkownika
JędrekSPR
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 9049
Rejestracja: 15 października 2011, 18:11
Lokalizacja: śląskie/łódzkie

Re: Drogi komunikacji w małym warsztacie wulkanizacyjnym

Post autor: JędrekSPR » 15 kwietnia 2019, 10:29

...drogi komunikacyjne i transportowe, zwane dalej "drogami", drogi dla pieszych, zwane dalej "przejściami", i dojazdy pożarowe .....par.4,5,6,45,47 ogólnych bhp i warunki techniczne (pojazdy)....no masz wszystko :wink:

hektor771
125...249 postów
125...249 postów
Posty: 211
Rejestracja: 31 grudnia 2014, 07:44

Re: Drogi komunikacji w małym warsztacie wulkanizacyjnym

Post autor: hektor771 » 15 kwietnia 2019, 13:36

Tylko czy w małym warsztacie gdzie jest zatrudniony 1 pracownik jest sens wytyczyc drogi dla pieszych . Może wyznaczyć przejscia gdzień drogi krzyżują się z droga wjazdu samochodu .

Awatar użytkownika
JędrekSPR
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 9049
Rejestracja: 15 października 2011, 18:11
Lokalizacja: śląskie/łódzkie

Re: Drogi komunikacji w małym warsztacie wulkanizacyjnym

Post autor: JędrekSPR » 15 kwietnia 2019, 15:06

hektor771 pisze:
15 kwietnia 2019, 13:36
wytyczyc drogi
...MOIM SKROMNYM ZDANIEM zapewnić...§ 47. [Przejścia] 1. Do każdego stanowiska pracy powinno być zapewnione bezpieczne i wygodne dojście...........
3. Przejścia między maszynami a innymi urządzeniami lub ścianami przeznaczone tylko do obsługi tych urządzeń powinny mieć szerokość co najmniej 0,75 m; jeżeli w przejściach tych odbywa się ruch dwukierunkowy, szerokość ich powinna wynosić co najmniej 1 m. ...........TAM GDZIE krzyżuje się z drogami pojazdów mechanicznych zastosowałbym
hektor771 pisze:
15 kwietnia 2019, 13:36
wyznaczyć przejscia gdzień drogi krzyżują się z droga wjazdu samochodu


hektor771
125...249 postów
125...249 postów
Posty: 211
Rejestracja: 31 grudnia 2014, 07:44

Re: Drogi komunikacji w małym warsztacie wulkanizacyjnym

Post autor: hektor771 » 15 kwietnia 2019, 21:55

Warsztat jest z dwoma stanowiskami . Dwie bramy wjazdowe . Pomiędzy ściana a podnosnikiem 0.8 m pomiędzy podnosnikami 1.8 m . Typowy zakład wulkanizacyjny przerobiony ze starego garażu. Ogolny bajzel i walajace sie opony . Posadzka betonowa . I teraz bądź mądry i oznacz zgodnie z nakazem Pip drogi komunikacyjne zgodnie z przepisami . Na zdrowy rozsądek nie ma jak . A nakaz trzeba wykonać . Trzeba bedzie walnąć jakąś sztukę aby wszyscy byli zadowoleni.

Awatar użytkownika
Dario
250...374 postów
250...374 postów
Posty: 250
Rejestracja: 29 września 2016, 13:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Drogi komunikacji w małym warsztacie wulkanizacyjnym

Post autor: Dario » 16 kwietnia 2019, 07:47

hektor771 pisze:
15 kwietnia 2019, 21:55
A nakaz trzeba wykonać .
Najlepiej zrób sobie rzut tego pomieszczenia na papierze; potem chwile pomyśl co się da lub trzeba zmienić, a potem doszkicuj drogi ... i tyle (w teorii). Dodatkowo oznacz: strefy pracy roboczej (niebezpiecznej) tych podnośników i innych maszyn.

hektor771
125...249 postów
125...249 postów
Posty: 211
Rejestracja: 31 grudnia 2014, 07:44

Re: Drogi komunikacji w małym warsztacie wulkanizacyjnym

Post autor: hektor771 » 16 kwietnia 2019, 11:07

Dario pisze:
16 kwietnia 2019, 07:47
hektor771 pisze:
15 kwietnia 2019, 21:55
A nakaz trzeba wykonać .
Najlepiej zrób sobie rzut tego pomieszczenia na papierze; potem chwile pomyśl co się da lub trzeba zmienić, a potem doszkicuj drogi ... i tyle (w teorii). Dodatkowo oznacz: strefy pracy roboczej (niebezpiecznej) tych podnośników i innych maszyn.
Linie żółte? A co z miejscami przecięcia drogi wjazdu auta z przejściem dla pracowników które się przecinają. Jak to oznaczyć?

Awatar użytkownika
Dario
250...374 postów
250...374 postów
Posty: 250
Rejestracja: 29 września 2016, 13:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Drogi komunikacji w małym warsztacie wulkanizacyjnym

Post autor: Dario » 16 kwietnia 2019, 20:58


hektor771
125...249 postów
125...249 postów
Posty: 211
Rejestracja: 31 grudnia 2014, 07:44

Re: Drogi komunikacji w małym warsztacie wulkanizacyjnym

Post autor: hektor771 » 16 kwietnia 2019, 21:18

Dario pisze:
16 kwietnia 2019, 20:58
Zajrzyj tu: https://www.portalbhp.pl/aktualnosci/or ... -7632.html
Takich teoretycznych artykułów naczytalem się. W niczym one mi nie pomagają. Teoria teorią a prawdziwe życie to prawdziwe życie.

Awatar użytkownika
Dario
250...374 postów
250...374 postów
Posty: 250
Rejestracja: 29 września 2016, 13:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Drogi komunikacji w małym warsztacie wulkanizacyjnym

Post autor: Dario » 17 kwietnia 2019, 07:36

hektor771 pisze:
16 kwietnia 2019, 11:07
Linie żółte?
tak - wewnątrz pomieszczenia, białe - na zewnątrz.
hektor771 pisze:
16 kwietnia 2019, 11:07
A co z miejscami przecięcia drogi wjazdu auta z przejściem dla pracowników które się przecinają. Jak to oznaczyć?
Przejściem dla pieszych

hektor771
125...249 postów
125...249 postów
Posty: 211
Rejestracja: 31 grudnia 2014, 07:44

Re: Drogi komunikacji w małym warsztacie wulkanizacyjnym

Post autor: hektor771 » 17 kwietnia 2019, 07:52

Dario pisze:
17 kwietnia 2019, 07:36
hektor771 pisze:
16 kwietnia 2019, 11:07
Linie żółte?
tak - wewnątrz pomieszczenia, białe - na zewnątrz.
hektor771 pisze:
16 kwietnia 2019, 11:07
A co z miejscami przecięcia drogi wjazdu auta z przejściem dla pracowników które się przecinają. Jak to oznaczyć?
Przejściem dla pieszych
Tak właśnie myślałem. Wielkie dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ