program/rejestr - szkolenia bhp

Wzory dokumentów, porady dotyczące ich tworzenia i wypełniania.

Moderatorzy: Renti, ewania, Andrzej J.S

marcosx2
25...49 postów
25...49 postów
Posty: 38
Rejestracja: 2 lutego 2010, 18:01
Lokalizacja: wawa

program/rejestr - szkolenia bhp

Post autor: marcosx2 » 12 czerwca 2010, 08:13

Cześć.


Napisałem taki prosty rejestr w excelu. Na razie wersja wczesno - rozwojowa / poglądowa.


Podstawowe funkcje arkusza (w tym planowane):

1. przypominanie o dacie następnego szkolenia
2. wystawianie (półautomatycznie) zaświadczeń o szkoleniu
3. automatyczne tworzenie rejestru wydanych zaświadczeń



Najważniejsze informacje o arkuszu:

1. przypominanie o zbliżającej się dacie szkolenia - jeżeli będzie 10 lub mniej dni do szkolenia "przypominajka" zaznaczy to na czerwono.

2. jeżeli będzie już "po dacie" szkolenia przypominajka napisze "0" na czerwono - chyba, że ktoś chce widzieć ile dni przespał to można zmienić na dni na minusie np. -21 dni do następnego szkolenia.

3. jak będę miał czas i chęci to dopiszę zaczęte 2 części (zaświadczenie oraz rejestr zaświadczeń)

4. arkusz wydany na licencji "róbta co chceta" - czyli kto chce niech modyfikuje i zmienia. Jednocześnie proszę, żeby wstawił na forum BHP swoją modyfikację.

5. no to... na zdrowie.
Załączniki
szkoleniaBHP.xls
(10.5 KiB) Pobrany 1528 razy

marcosx2
25...49 postów
25...49 postów
Posty: 38
Rejestracja: 2 lutego 2010, 18:01
Lokalizacja: wawa

Post autor: marcosx2 » 12 czerwca 2010, 08:22

...i od razu poprawka/pomysł:


Można dodać listę rozwijaną (rodzaj stanowiska) a arkusz sam wstawi co ile lat szkolenie.

1. robotnicze
2. robotnicze/niebezpieczne
3. adm-biur
4. inż. tech.

marcosx2
25...49 postów
25...49 postów
Posty: 38
Rejestracja: 2 lutego 2010, 18:01
Lokalizacja: wawa

Post autor: marcosx2 » 12 czerwca 2010, 08:47

...wersja z listą rozwijaną i automatyczne wstawianie "co ile lat szkolenie"


uwaga - co ile lat szkolenie dla poszczególnych stanowisk ustala się w arkuszu "rodzaje stanowisk"
Załączniki
szkoleniaBHP.xls
(12 KiB) Pobrany 880 razy

marcosx2
25...49 postów
25...49 postów
Posty: 38
Rejestracja: 2 lutego 2010, 18:01
Lokalizacja: wawa

Post autor: marcosx2 » 12 czerwca 2010, 08:51

...wersja z listą (poprawiona komórka F6)
Załączniki
szkoleniaBHPv3.xls
(12 KiB) Pobrany 689 razy

marcosx2
25...49 postów
25...49 postów
Posty: 38
Rejestracja: 2 lutego 2010, 18:01
Lokalizacja: wawa

Post autor: marcosx2 » 12 czerwca 2010, 10:06

...to samo co wyżej - z poprawkami upiękrzającymi :D.
Załączniki
szkoleniaBHPv3.1.xls
(13 KiB) Pobrany 860 razy


Awatar użytkownika
apap 50
500...624 posty
500...624 posty
Posty: 592
Rejestracja: 30 listopada 2006, 13:42
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: apap 50 » 12 czerwca 2010, 10:22

Lepiej nie upiększaj, tylko wstaw zaświadczenie :mrgreen:
Sprawiedliwość tak ma się do sprawiedliwości społecznej, jak krzesło do krzesła elektrycznego..." JanuszKorwinMikke

Awatar użytkownika
apap 50
500...624 posty
500...624 posty
Posty: 592
Rejestracja: 30 listopada 2006, 13:42
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: apap 50 » 12 czerwca 2010, 10:30

marcosx2 pisze:jak będę miał czas i chęci to dopiszę zaczęte 2 części (zaświadczenie oraz rejestr zaświadczeń)
Jak to wykonasz, to Ci pięknie zmodyfikuję. Już zacząłem, czekam na resztę. :razz:
Sprawiedliwość tak ma się do sprawiedliwości społecznej, jak krzesło do krzesła elektrycznego..." JanuszKorwinMikke

marcosx2
25...49 postów
25...49 postów
Posty: 38
Rejestracja: 2 lutego 2010, 18:01
Lokalizacja: wawa

Post autor: marcosx2 » 12 czerwca 2010, 10:31

Nie można zmieniać postów i mi się "RZ" wpisało :)


Na razie brak czasu i chęci (35 stopni w cieniu)

Planuję dodać:

1. napisać makro do importu listy pracowników wraz z datą ostatniego szkolenia (punkt bazowy) z pliku txt lub worda

2. tworzenie+wydruk listy pracowników na szkolenie - w zależności od przypominajki. Przyjąłem 10 dni ale można wstawić większą/mniejszą wartość - żeby zebrać odpowiednio dużą ekipę na szkolenie.

3. automatyczne uzupełnianie rejestru wydanych zaświadczeń, wg. listy z przypominajki (patrz pkt.2)

4. wypełnianie automatyczne/półautomatyczne wg. listy +wydruk zaświadczenia o ukończonym szkoleniu.

Awatar użytkownika
apap 50
500...624 posty
500...624 posty
Posty: 592
Rejestracja: 30 listopada 2006, 13:42
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: apap 50 » 12 czerwca 2010, 10:37

marcosx2 pisze:można zmienić na dni na minusie
Możesz to też od razu uwzględnić, będzie bardziej czytelne. Nie jestem zbyt dobry w makrach, ale w dopracowaniu dzieła mogę się wykazać :mrgreen:
Sprawiedliwość tak ma się do sprawiedliwości społecznej, jak krzesło do krzesła elektrycznego..." JanuszKorwinMikke

Awatar użytkownika
ufoludek
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 7290
Rejestracja: 24 czerwca 2009, 22:26
Lokalizacja: 73km od najbliższej cywilizacji

Post autor: ufoludek » 12 czerwca 2010, 10:39

wolałbym w programie acces - baza danych + reszta
a poważnie to takie rzeczy najlepiej robić poza windą,
winda się myli........ czasem.....
księgowi to wiedzą
:grin:
Gdyby behape było korzystne to nie byłoby przymusu jego wprowadzania

marcosx2
25...49 postów
25...49 postów
Posty: 38
Rejestracja: 2 lutego 2010, 18:01
Lokalizacja: wawa

Post autor: marcosx2 » 12 czerwca 2010, 11:44

Nie winda się myli tylko excel - ale tutaj nie liczymy podatków, więc do naszych obliczeń wystarczy.

Piszę ten arkusz w openoffice pod linuxem, więc jak komuś się źle zaimportuje...


OK, zmiany i uwagi:

1. Najważniejszy arkusz teraz to "lista pracowników" - tam wpisujemy imię nazwisko i resztę rzeczy. Wszystko się zaimportuje samo do arkusza "przypominajka". Na razie brak importu więc wszystkie nazwiska trzeba wpisywać na piechotę.

2. co z wpisami "0" i "#N/D" oraz datą "30.12.1899" wymyślę później, a właściwie nie trzeba kombinować tylko kompletnie uzupełnić listę pracowników i już. W robocie nie ma przecież listy pracowników "z dziurami" w środku. W ramach ćwiczeń kto chce niech sobie uzupełni listę pracowników.

3. Co do dni na minusie dodałem tabelkę obok - niech sobie "wybierze" co bardziej pasuje.

4. upiękSZyć

5. Nie wstawiać nowych funkcji bo wyjdzie z tego kombajn jak STER.

Na razie tyle.
Załączniki
szkoleniaBHPv3.2.xls
(21.5 KiB) Pobrany 535 razy

marcosx2
25...49 postów
25...49 postów
Posty: 38
Rejestracja: 2 lutego 2010, 18:01
Lokalizacja: wawa

Post autor: marcosx2 » 12 czerwca 2010, 11:54

...poprawka "format komórki".
Załączniki
szkoleniaBHPv3.3.xls
(21.5 KiB) Pobrany 435 razy

marcosx2
25...49 postów
25...49 postów
Posty: 38
Rejestracja: 2 lutego 2010, 18:01
Lokalizacja: wawa

Post autor: marcosx2 » 12 czerwca 2010, 14:05

Do "dziur" w liście pracowników zastosujcie sobie autofiltr - albo trzeba nagrać makro, ale nie mam VB w openoffice.

Zaświadczenie i rejestr wydanych zaświadczeń na razie nie działa.
Załączniki
szkoleniaBHPv3.4.xls
(19.5 KiB) Pobrany 539 razy

Awatar użytkownika
apap 50
500...624 posty
500...624 posty
Posty: 592
Rejestracja: 30 listopada 2006, 13:42
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: apap 50 » 12 czerwca 2010, 18:34

Świetnie Ci idzie, tylko wyrzuć to czerwone tło w "przypominajce" bo za bardzo wali po oczach. Wystarczą czerwone cyfry :lol:
Sprawiedliwość tak ma się do sprawiedliwości społecznej, jak krzesło do krzesła elektrycznego..." JanuszKorwinMikke

marcosx2
25...49 postów
25...49 postów
Posty: 38
Rejestracja: 2 lutego 2010, 18:01
Lokalizacja: wawa

Post autor: marcosx2 » 14 czerwca 2010, 09:38

Zmieniłem tło i liczbę dni przespanych (jak jest 5 dni do szkolenia to przecież jeszcze nie przespałem).
Załączniki
szkoleniaBHPv3.5.xls
(23 KiB) Pobrany 1333 razy

ODPOWIEDZ